facebook

Porsche Panamera 2010

See other trims

Porsche Panamera 2010

 

 

 

Le chaînon manquant

 

Par Michel Crépault

 


Si la firme de Weissach s’est risquée à investir des milliards de marks dans un nouveau fleuron, c’est après avoir acquis la certitude que la Panamera allait tenter les clients avec quelque chose que Porsche n’offrait pas encore : une berline.


Les fidèles de la marque disposent déjà de bolides qui n’apprécient guère les groupes excédant deux personnes (la banquette d’une 911 sert surtout de rite de passage aux candidats du Cirque du Soleil) et d’un utilitaire aussi athlétique que féroce sous les traits du Cayenne. La Panamera vient fournir une nouvelle alternative, enrobée de l’allure Porsche, pétrie de l’ingénierie Porsche et insufflée de l’âme Porsche. Le résultat ne peut pas ressembler à une Buick.

 

Carrosserie

Qui dit quatre occupants espère aussitôt une cabine spacieuse. De fait, la Panamera est très large (193,1 centimètres), une largeur qui favorisera la tenue de route. Une berline signée Porsche doit aussi présenter un pavillon bas, question de silhouette et, encore, de comportement. Ici aussi, l’auto ne déçoit pas avec une hauteur inférieure à la moyenne des berlines.

Ajoutez-y une longueur de 497 centimètres, et ces mensurations ont permis au styliste en chef Michael Mauer de perpétuer la personnalité emblématique que Porsche a raffinée sur ses autres modèles. Quel plus grand triomphe pour un styliste que d’accoucher d’une auto qui, au premier coup d’œil, révèle son historique ?

À l’instar des autres membres de la famille, la calandre traditionnelle a cédé sa place à d’imposantes prises d’air. Le long nez flanqué d’ailes saillantes rappelle immanquablement la 911. Le muscle est abondant. Il était écrit dans le ciel que Porsche dessinerait une berline qui tiendrait du coupé.

Seule la partie arrière prête à la controverse. L’inclusion d’un hayon rend l’auto très pratique, mais a gonflé cette section. La croupe elle-même est encombrée de détails, au point que des personnes feraient disparaître les badges pour simplifier l’allure, alors que d’autres, au contraire, apprécient l’aspect rétro de l’ensemble.    

         Une chose est certaine : contraint de créer du neuf avec des gènes connus, le styliste a signé une œuvre mobile qui, sans arracher des ébahissements, ne jure pas avec le reste de l’écurie.

 

Habitacle

Ceux qui ont déjà eu la chance de s’asseoir dans une 911 ou une Boxster ont constaté le confort enveloppant des baquets, conjugué à l’étroitesse de la cabine. À bord de la Panamera, les stylistes se sont ingéniés à reproduire cet effet de cocon pour chacune des quatre places, tout en maximisant le dégagement. Parce que la console centrale parcourt le poste de pilotage du tableau de bord à l’arrière, les quatre places très seyantes deviennent autant de nacelles individuelles.

Malgré le toit abaissé, pour que l’auto ressemble plus à une GT qu’à un Sprinter, les occupants héritent d’un espace que je qualifie d’exceptionnel, et ce, sans que ne s’évapore la sensation du coupé sportif. Le conducteur ne se sent pas au volant d’une berline ordinaire, tandis que ses passagers ont de l’espace à revendre.

         Porsche ne croit pas à la mollette miracle qui règle 1001 fonctions. Utilisation pas assez intuitive. La Panamera déborde d’interrupteurs mais ils sont si bien placés qu’on a envie de tous les pianoter. Alors que les autres intérieurs Porsche pêchent par leur austérité, celui de la berline brille d’une ergonomie techno mais élégante.

         Les sièges avant sont dotés de multiples réglages à mémoire. Si ça ne suffit pas, il existe une option pour les doter de 18 réglages possibles, de même que huit à l’arrière. J’ai littéralement transformé le siège du passager avant en couchette, alors que les places arrière nous donnent l’impression de voyager dans la classe affaires d’une ligne aérienne.

         Pour le plaisir des oreilles, le spécialiste de l’ambiophonie haut de gamme Burmester, basé à Berlin, a concocté pour la Panamera une sono facultative comprenant rien de moins que 16 haut-parleurs et un caisson d’extrêmes graves, pour une puissance totale de plus de 1 000 watts. Plus besoin d’attendre qu’AC/DC envahisse le Stade olympique pour devenir sourd !


Le coffre offre au naturel de l’espace pour quatre valises positionnée à la verticale. En un mot, il est caverneux. Rabattez les sièges arrière, et la capacité de 445 litres passe à 1250; ou on peut se contenter de rabattre la section centrale du dossier afin d’accéder à la soute par une trappe.

 

Mécanique

Pour l’instant, la Panamera est offerte avec un duo de V8 de 4,8 litres (celui du Cayenne), tous deux armés de l’injection directe. Celui de la S développe 400 chevaux pour boucler le 0 à 100 km/h en 5,4 secondes et atteindre une vitesse de pointe de 283 km/h. La 4S héberge la même motorisation, mais sa transmission intégrale ramène le 0 à 100 km/h à exactement 5 secondes. Enfin, la Turbo, comme son nom le suggère, ajoute deux turbos pour obtenir 500 chevaux. Son chrono à elle : 4,2 secondes et une vitesse de pointe de 303 km/h. Plus tard, possiblement en 2010, Porsche offrira des V6 à partir de 300 chevaux et une boîte de vitesses manuelle à 6 rapports (déjà offerte en Europe). Le constructeur travaille aussi sur une Panamera hybride…


Il fallait s’y attendre : la boîte de vitesses à double embrayage PDK (acronyme de Doppelkupplungsgetriebe – à dire rapidement la bouche pleine de choucroute !) à 7 rapports, d’abord introduite dans la dernière 911, équipe la Panamera. Outre le fait que cette boîte réussit des changements de rapports plus rapidement que Superman, la consommation de carburant s’en trouve paradoxalement améliorée.

         La fonction d’arrêt-départ se révèle le premier système de coupure et de démarrage automatique du moteur sur une voiture de luxe à boîte automatique. Roulez en 7e, profitez de l’arrêt-départ et des pneus à faible résistance au roulement et la Panamera S consomme moins de 11 litres aux 100 kilomètres.

         Porsche égalant sport et grand tourisme impliquant confort, comment concilier ces deux vertus en apparence contradictoires ? En équipant la Panamera d’une suspension adaptive PASM. Son interrupteur vous permet de passer de la balade à l’attaque instantanément. À ne pas confondre avec la suspension pneumatique adaptative qui augmente le volume d’air dans les amortisseurs selon l’état de la chaussée (de série sur la Turbo, livrable sur les autres). Ce gadget raffine encore plus les degrés de tendresse ou de fermeté qui vous combleront de bonheur.

 

Comportement

Vous disposez donc d’une suspension adaptive, laquelle peut devenir encore meilleure avec une touche pneumatique; vous contrôlez la stabilité; vous pouvez aussi dire à la bagnole que, ce matin, vous avez envie de gagner un grand prix. Pour mettre toutes les chances de votre côté, vous aurez coché l’option Sports Chrono. En effleurant le bon bouton, le kit programme immédiatement tous les organes mécaniques en mode haute performance, y compris la transmission intégrale permanente (de série sur la 4S et la Turbo).

         La différence est instantanément notable. Sur le mode ordinaire, la Panamera se permet un léger laisser-aller. Le châssis en entier ondule au gré des imperfections du chemin. Mais raffermissez-moi tout ça, et la machine au complet n’accepte plus d’ordres de la route. C’est elle qui les donne. Les rapports de la PDK, déjà précis, deviennent chirurgicaux; la suspension répond au lieu de seulement encaisser. Vous dominez la route, c’est aussi simple que ça.


À bord de la Turbo, ce sentiment repousse votre confiance aux limites de l’impertinence. Les autres voitures deviennent des petits points dans votre rétroviseur en claquant des doigts, tandis que la transmission intégrale fournit une arrogance supplémentaire. Morale : à utiliser avec beaucoup de prudence. Heureusement que vous aurez choisi la Panamera pour amener les enfants à l’école.


L’aileron arrière n’est pas qu’un appendice dorsal décoratif. Il s’élève de lui-même à partir de 120 km/h (et même davantage à 210 km/h…) ou on peut le déployer soi-même. Bon, ce faisant, c’est vrai qu’on épate la galerie, mais, croyez-moi, Porsche y voit davantage que de l’esbrouffe. Sur le modèle Turbo, le pilote a même la possibilité de faire varier la position de l’aileron pour modifier les forces au sol. Je ne dis pas que ça changera votre façon de faire votre épicerie, mais, à fond de train sur un circuit fermé, chaque détail compte.


La sonorité de cette Porsche ? Comme le reste, il épouse votre humeur. Filez à vitesse de croisière lors d’une balade sans histoires, et la Panamera se montre telle la voiture de luxe qu’elle est. Enfoncez l’accélérateur et vous retrouvez le chant rauque de Porsche, ce qu’est aussi une Panamera.

 

Conclusion

Le fabricant avait présenté en 1984 une 928 à 4 portières à Ferry Porsche pour ses 75 ans. La seule jamais construite. L’attente depuis fut longue mais valait la peine. La Panamera comble une lacune dans le catalogue, et les futurs propriétaires viennent de trouver l’argument idéal pour acquérir une Porsche sans être accusés de négliger la famille.

 

Forces

Une nouvelle Porsche est un événement en soi.

L’option Sports Chrono améliore réellement la tenue de route.

Habitacle qui invite aux longs trajets

 

Faiblesses

On doit activer la fonction d’arrêt-départ (en Europe, elle embarque au démarrage).

Le pilier A très épais complique la conduite sportive.

Un seul porte-gobelet à l’arrière…

 

Nouveautés en 2010

Tout nouveau modèle

 


 

Informations

Warranty Basic:
4 Years/80,000 km

Drivetrain:
4 Years/80,000 km

Corrosion:
10 Years/Unlimited km

Roadside Assistance:
4 Years/80,000 km

Prix sommaire du véhicule

Description PDSF
Prix de base 120,300.00 $
Frais de transport 1,085.00 $
Prix total des options 0.00 $
Prix total avec les options 121,385.00 $
Prix total sans les options 121,385.00 $

Vehicle

Emissions
G/km Of CO2 Emissions N/A
Kg/yr of CO2 Emissions @ 20K km/year 5014
Vehicle
EPA Classification N/A

Powertrain

Transmission
Drivetrain All Wheel Drive
Trans Type 7
Trans Description Cont. Automatic w/manual shift
First Gear Ratio (:1) N/A
Second Gear Ratio (:1) N/A
Third Gear Ratio (:1) N/A
Fourth Gear Ratio (:1) N/A
Fifth Gear Ratio (:1) N/A
Sixth Gear Ratio (:1) N/A
Reverse Ratio (:1) N/A
Final Drive Axle Ratio (:1) N/A
Seventh Gear Ratio (:1) N/A
Mileage
EnerGuide Estimate - City N/A
EnerGuide Estimate - Hwy N/A
Cruising Range - City N/A
Cruising Range - Hwy N/A
EnerGuide Estimate Equivalent - Combined N/A
EnerGuide Estimate Equivalent - Hwy N/A
EnerGuide Estimate Equivalent - City N/A
Battery Range N/A
Engine
Engine Type Gas V8
Displacement 4.8L/-TBD-
Fuel System EFI
SAE Net Horsepower @ RPM 400 @ 6500
SAE Net Torque @ RPM 369 @ 3500
Electrical
Cold Cranking Amps @ 0° F (Primary) N/A
Cooling System
Total Cooling System Capacity N/A

Dimensions

Interior Dimensions
Passenger Capacity 4
Passenger Volume N/A
Front Head Room N/A
Front Leg Room N/A
Front Shoulder Room N/A
Front Hip Room N/A
Second Head Room N/A
Second Leg Room N/A
Second Shoulder Room N/A
Second Hip Room N/A
Exterior Dimensions
Wheelbase 115 in
Length, Overall 195.6 in
Width, Max w/o mirrors 76 in
Height, Overall 55.8 in
Track Width, Front N/A
Track Width, Rear N/A
Min Ground Clearance N/A
Liftover Height N/A
Cargo Area Dimensions
Cargo Volume with Rear Seat Up 15.7 ft³
Cargo Volume with Rear Seat Down 44.6 ft³
Trunk Volume N/A

Chassis

Weight Information
Base Curb Weight 4101 lbs
Trailering
Dead Weight Hitch - Max Trailer Wt. N/A
Dead Weight Hitch - Max Tongue Wt. N/A
Wt Distributing Hitch - Max Trailer Wt. N/A
Wt Distributing Hitch - Max Tongue Wt. N/A
Suspension
Suspension Type - Front Double Wishbone
Suspension Type - Rear Multi-link
Shock Absorber Diameter - Front N/A
Shock Absorber Diameter - Rear N/A
Stabilizer Bar Diameter - Front N/A
Stabilizer Bar Diameter - Rear N/A
Tires
Front Tire Size 245/50ZR18
Rear Tire Size 275/45ZR18
Wheels
Front Wheel Size 18 x 8 in
Rear Wheel Size 18 x 9 in
Front Wheel Material Aluminum
Rear Wheel Material Aluminum
Steering
Steering Type Pwr Rack & Pinion
Steering Ratio (:1), Overall Variable
Lock to Lock Turns (Steering) N/A
Turning Diameter - Curb to Curb N/A
Turning Diameter - Wall to Wall N/A
Brakes
Brake Type Pwr
Brake ABS System 4-Wheel
Brake ABS System (Second Line) N/A
Disc - Front (Yes or ) Yes
Disc - Rear (Yes or ) Yes
Front Brake Rotor Diam x Thickness 14.7 x -TBD- in
Rear Brake Rotor Diam x Thickness 12.99 x -TBD- in
Fuel Tank
Fuel Tank Capacity, Approx 99.9 L
Aux Fuel Tank Capacity, Approx N/A

MECHANICAL

  • 4.8L DOHC DI 32-valve V8 engine -inc: dry sump lubrication, oil cooler
  • Engine drag torque control (EDTC)
  • VarioCam Plus continuously variable valve timing system
  • Automatic start-stop engine function -inc: deactivation button on centre console
  • 7-speed Porsche Doppelkupplung (PDK) automatic transmission -inc: double clutch trans w/manual steering wheel speedshift
  • All wheel drive
  • Porsche active suspension management (PASM)
  • Steel suspension
  • Double wishbone front suspension
  • Multi-link LSA rear suspension w/stabilizer bar
  • Pwr assisted steering w/variable ratio
  • Pwr 4-wheel vented disc brakes -inc: 6-piston front/4-piston rear monobloc fixed alloy silver brake calipers
  • Dual-tube stainless steel tailpipes

EXTERIOR

  • 18" Panamera S wheels -inc: pressure cast alloy 18" x 8" front wheels & 18" x 9" rear wheels, 245/50ZR18 summer high performance front tires, 275/45ZR18 summer high performance rear tires
  • Wheel anti-theft device
  • Full underbody paneling
  • Pwr sunroof -inc: pwr sliding roof w/tip open/close
  • Black front air dam intakes
  • Adaptive rear spoiler
  • Pwr mirrors
  • Bi-xenon headlights -inc: dynamic leveling, headlight washer system, welcome home function, adaptive light system w/static & dynamic cornering lights & speed-dependent headlight range control
  • LED lights -inc: tail lights, brake lights
  • Front window water repellant coating
  • 2-speed wiper system -inc: rain-sensing wipers, wiper delay control, heated washer nozzles
  • Aluminum trunk lid

ENTERTAINMENT

  • Porsche communication management (PCM) -inc: 7" colour display w/touch controls, AM/FM stereo w/CD/DVD/MP3 player, on-board computer w/digital continuous indication of total mileage, trip mileage, time, outside temp & speed
  • Sound system -inc: (11) speakers, 235-watt total output

INTERIOR

  • 8-way pwr heated front bucket seats -inc: driver seat memory
  • Rear split-folding bucket seats -inc: folding centre armrest
  • Brushed aluminum door entry guards
  • 3-spoke multi-function tilt/telescopic leather steering wheel
  • Instrument cluster -inc: 4.8" colour display, gear indicator, service interval indicator, ambient temp display, warning indicators, electronic oil level measurement w/map compensation
  • Pwr windows -inc: auto up/down, anti-jamming
  • Pwr locks
  • Remote central locking w/trunk release -inc: auto pwr rear lid
  • Homelink door opener
  • Cruise control
  • Anti-theft system
  • Alarm System
  • Automatic climate control -inc: carbon filter
  • Rear window defogger
  • (3) front/(2) rear cupholders
  • (4) 12V pwr outlets
  • Illuminated visor vanity mirrors
  • Textured leather interior trim

SAFETY

  • Anti-lock braking system (ABS)
  • Automatic brake differential (ABD)
  • Anti-slip regulation (ASR)
  • Enhanced Porsche stability mangement (PSM)
  • Front/rear deformation zones
  • Dual front advanced airbags w/passenger sensor
  • Dual front knee airbags
  • Integrated front/rear side airbags
  • Front/rear curtain airbags
  • Rear park assist -inc: bumper-mounted ultrasonic sensors, audio warning signal, graphic distance display in centre display
  • Rollover detection system -inc: early deployment of curtain airbags & seat belt pretensioners
  • 3-point seat belts -inc: pretensioners, force limiters, height adjustment
  • LATCH child rear seat mounting points
  • Tire pressure monitoring system

AIR CONDITIONING EXCISE TAX

FEDERAL AIR CONDITIONG EXCISE TAX ___ 100 $

PAINT

BLACK A1A1 0 $
CARRARA WHITE B4B4 0 $
CARBON GREY METALLIC 1A1A 1040 $
PLATINUM SILVER METALLIC 1H1H 1040 $
RUBY RED METALLIC A6A6 1040 $
TOPAZ BROWN METALLIC J3J3 1040 $
JET GREEN METALLIC J6J6 1040 $
DARK BLUE METALLIC N4N4 1040 $
YACHTING BLUE METALLIC R9R9 1040 $
MAHOGANY METALLIC Y8Y8 1040 $
BASALT BLACK METALLIC Z4Z4 1040 $
CRYSTAL GREEN METALLIC 3P3P 4280 $
AQUA BLUE METALLIC D2D2 4280 $
AMETHYST METALLIC N6N6 4280 $
GT SILVER METALLIC U2U2 4280 $
COGNAC METALLIC W6W6 4280 $

PAINT SCHEME

STANDARD PAINT ___ 0 $

SEAT TRIM

BLACK, STANDARD LEATHER SEAT TRIM AB 0 $
PLATINUM GREY, STANDARD LEATHER SEAT TRIM CB 0 $
LUXOR BEIGE, STANDARD LEATHER SEAT TRIM UB 0 $
BLACK, FULL LEATHER SEAT TRIM AC 4980 $
PLATINUM GREY, FULL LEATHER SEAT TRIM CC 4980 $
YACHTING BLUE, FULL LEATHER SEAT TRIM EC 4980 $
LUXOR BEIGE, FULL LEATHER SEAT TRIM UC 4980 $
BLACK/PLATINUM GREY, TWO-TONE LEATHER SEAT TRIM
  • (REQ: 970 Two-tone Leather Interior Pkg)
BB 5570 $
LUXOR BEIGE/CREAM, TWO-TONE LEATHER SEAT TRIM
  • (REQ: 970 Two-tone Leather Interior Pkg)
BC 5570 $
YACHTING BLUE/CREAM, TWO-TONE LEATHER SEAT TRIM
  • (REQ: 970 Two-tone Leather Interior Pkg)
BD 5570 $
COGNAC/CEDAR, TWO-TONE NATURAL LEATHER SEAT TRIM
  • (REQ: 970 Two-tone & 998 Natural Leather Interior Pkg)
BN 7630 $
ESPRESSO, NATURAL LEATHER SEAT TRIM
  • (REQ: 998 Natural Leather Interior Pkg)
NA 7040 $
COGNAC, NATURAL LEATHER SEAT TRIM
  • (REQ: 998 Natural Leather Interior Pkg)
NC 7040 $

ADDITIONAL EQUIPMENT

TWO-TONE LEATHER INTERIOR PKG
  • (REQ: BB, BC, BD or BN Two-tone Leather Seat Trim)
970 0 $
NATURAL LEATHER INTERIOR PKG
  • (REQ: BN, NA or NC Natural Leather Seat Trim)
998 0 $
SPORT CHRONO PKG
  • inc: analogue & digital stopwatch, "sport plus" button for engine & suspension settings, performance display in PCM, launch control
640 1800 $
PORSCHE DYNAMIC CHASSIS CONTROL (PDCC)
  • inc: rear differential lock, active anti-roll system
  • (REQ: 351 Adaptive Air Suspension w/PDCC)
712 6080 $
WHEEL CAPS W/COLOURED CREST 446 260 $
ROOF TRANSPORT SYSTEM
  • inc: (2) lockable aluminum roof bars
549 550 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED AIR OUTLET GRILLS CNZ 850 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED REAR APRON CNG 810 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED REAR DIFFUSER CNR 600 $
METALLICS G001 0 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED MIRROR LOWER TRIM CNL 700 $
THERMALLY & NOISE INSULATED GLASS 865 1530 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED HEADLIGHT WASHER COVER CGA 370 $
REAR INTERMITTENT WIPER
  • inc: auto activation when vehicle is in reverse gear & front wipers are on
425 500 $
DELETE MODEL DESIGNATION 498 0 $
6-DISC CD/DVD/MP3 CHANGER
  • inc: 6-second shock compensation memory integrated into PCM
693 890 $
UNIVERSAL AUDIO INTERFACE
  • inc: connections for iPod, USB memory stick w/MP3 & aux audio interface
870 600 $
XM SATELLITE RADIO
  • inc: 3-month subscription
  • *XM service N/A in AK or HI*
686 1030 $
PORSCHE REAR SEAT ENTERTAINMENT CEM 4185 $
VOICE CONTROL FOR PCM 671 820 $
ADDITIONAL HANDSET CHARGING CRADLE IN LARGE REAR CENTRE CONSOLE
  • (REQ: 669 Telephone Module & 838 Large Rear Centre Console)
626 1220 $
ELECTRONIC LOGBOOK
  • inc: auto recording of mileage, route distance, date, time, starting location & destination, data management & analysis software for PC
641 890 $
HEATED FRONT/REAR SEATS 343 700 $
LARGE REAR CENTRE CONSOLE
  • inc: high centre console w/storage, armrest, (2) 12V pwr outlets
  • (REQ: 836 8-way Pwr Rear Seats w/Large Centre Console, 576 4-zone Auto Air Cond & 862 Pwr Rear Sunscreen) (N/A w/213 SKi Bag)
  • *Available approximately 11/2009*
838 3140 $
FRONT/REAR FLOOR MATS 810 210 $
LEATHER STEERING COLUMN CDY 1080 $
PORSCHE ENTRY & DRIVE
  • inc: transmitter in key-fob w/integrated ID for locking/unlocking by proximity & remote engine start
625 1490 $
LEATHER DASHBOARD TRIM INTERIOR PKG
  • *Available approximately 10/2009*
CZW 1945 $
CUSTOM TAILERING OPTIONS INDICATOR SW5 0 $
LEATHER KEY POUCH
  • inc: embossed Porsche crest
CPU 130 $
LEATHER REARVIEW MIRROR CVW 850 $
ALCANTARA ROOFLINER 594 2720 $
PWR REAR SIDE WINDOW SUNSCREEN 861 620 $
PWR REAR SUNSCREEN 862 470 $
REAR INTERIOR LIGHTING PKG
  • inc: rear overhead console w/(2) additional reading lights, rear footwell illumination, rear door storage & centre console compartments w/LED lighting, front/rear interior LED lighting, front/rear overhead console dimmable ambient lighting
630 820 $
ALUMINUM PDK GEAR SELECTOR XYA 1010 $
RETRACTABLE LUGGAGE COMPARTMENT COVER 868 210 $
REAR REFIGERATOR
  • inc: refigerating compressor w/10.5L volume, (2) drinking glasses w/engraved Porsche crest & logo
  • (REQ: 836 8-way Pwr Rear Seats w/Large Centre Console & 838 Large Rear Centre Console)
  • *Available approximately 11/2009*
CZK 3255 $
SKI BAG
  • inc: trunk hatch w/folding centre section, removable ski bag
213 560 $
FIRE EXTINGUISHER 509 200 $
TOURIST DELIVERY TD5 0 $
14-WAY PWR SEATS W/MEMORY PKG
  • inc: 4-way pwr lumbar, seat memory, mirror memory, steering column memory, expanded memory functions on lights, wipers, air cond, door locks, instrument cluster & PCM settings, LED courtesy lights on door mirrors
  • (N/A w/835 8-way Pwr Rear Adaptive Sport Seats)
P80 2330 $
18-WAY ADAPTIVE SPORT SEATS W/MEMORY PKG
  • inc: adaptive front/rear sport seats, 4-way pwr lumbar, seat memory, mirror memory, steering column memory, expanded memory functions on lights, wipers, air cond, door locks, instrument cluster & PCM settings, LED courtesy lights on door mirrors
  • (N/A w/947 or 982 Ruffled Leather Seat Centres, 834 8-way Pwr Rear Seats, or 541 or 542 Seat Ventilation)
P81 4380 $
BRUSHED ALUMINUM INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
818 1360 $
CARBON FIBER INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
819 2720 $
WALNUT INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
821 1360 $
TINEO INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
822 1360 $
BIRCH ANTHRACITE INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
823 1360 $
NATURAL OLIVE INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
824 2720 $
MAHOGANY YACHTING INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
XZY 4230 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED INTERIOR PKG
  • inc: dashboard trim strip, front/rear door trim strips, lower centre console, trim panel, front ashtray cover, rear cupholder cover, lid of rear centre console
  • *Available approximately 10/2009*
CZY 2990 $
ADAPTIVE AIR SUSPENSION
  • (N/A w/712 Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC))
350 2720 $
ADAPTIVE AIR SUSPENSION W/PDCC
  • (REQ: 712 Porsche Dynamic Chassis Control)
351 2720 $
VARIABLE ASSIST PWR STEERING
  • inc: servotronic speed sensitive pwr steering
658 370 $
PORSCHE CERAMIC COMPOSITE BRAKES (PCCB)
  • inc: carbon-fiber reinforced ceramic disc brakes, internally ventilated & perforated, yellow painted brake calipers
  • (REQ: 415 19" Panamera Turbo Wheels, 416 19" Panamera Design Wheels or 417 20" RS Spyder Design Wheels)
450 11110 $
SPORT EXHAUST SYSTEM 176 4020 $
19" PANAMERA TURBO WHEELS
  • inc: 5-dual spoke design alloy 19" x 9" front wheels & 19" x 10" rear wheels, 255/45ZR19 front tires, 285/40ZR19 rear tires
415 2130 $
19" PANAMERA DESIGN WHEELS
  • inc: V-shaped 5-spoke design alloy 19" x 9" front wheels & 19" x 10" rear wheels, 255/45ZR19 front tires, 285/40ZR19 rear tires
416 2660 $
20" RS SPYDER DESIGN WHEELS
  • inc: racing look w/polished rim flange alloy 20" x 9.5" front wheels & 20" x 11" rear wheels, 255/40ZR20 front tires, 295/35ZR20 rear tires
417 4250 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED FRONT AIR INTAKES CNF 1420 $
BOSE SURROUND SOUND-SYSTEM
  • inc: (14) speakers w/200-watt subwoofer, 9-channel amp, 585-watt total output, Centrepoint 2, SurroundStage, AudioPilot noise compensation
680 1970 $
BURMESTER HIGH-END SURROUND SOUND-SYSTEM
  • inc: (16) speakers w/300-watt 10" subwoofer, 16-channel amp, 1000-watt total output, air-motion-transformer technology
682 7750 $
BLUETOOTH PHONE INTERFACE
  • inc: operation of basic phone functions on PCM or multi-function steering wheel
  • (N/A w/626 Handset Charging Cradle)
619 950 $
TELEPHONE MODULE W/CORDLESS HANDSET
  • inc: quad-band built-in GSM module w/external vehicle antenna
669 2220 $
SOFT RUFFLED LEATHER ON SEAT CENTRES
  • (REQ: AB, CB or UB Standard Leather Seat Trim) (N/A w/P81 18-way Adaptive Sport Seats w/Memory Pkg, 835 8-way Pwr Rear Adaptive Sport Seats, or 541 or 542 Seat Ventilation)
947 650 $
SOFT RUFFLED LEATHER ON SEAT CENTRES
  • (N/A w/AB, CB or UB Standard Leather Seat Trim, P81 18-way Adaptive Sport Seats w/Memory Pkg, 835 8-way Pwr Rear Adaptive Sport Seats, 541 or 542 Seat Ventilation)
982 650 $
8-WAY PWR REAR SEATS
  • inc: separate left/right adjustment, pwr 4-way lumbar, backrest adjustment, seat cushion length adjustment, adjustment of passenger seat from rear seats
  • (REQ: P80 14-way Pwr Seats w/Memory Pkg, 576 4-zone Auto Air Cond & 862 Pwr Rear Sunscreen) (N/A w/838 Large Rear Centre Console)
834 2500 $
8-WAY PWR REAR ADAPTIVE SPORT SEATS
  • inc: separate left/right adjustment, pwr 4-way lumbar, backrest adjustment, seat cushion length adjustment, adjustment of passenger seat from rear seats
  • (REQ: P81 18-way Adaptive Sport Seats w/Memory Pkg, 576 4-zone Auto Air Cond & 862 Pwr Rear Sunscreen) (N/A w/947 or 982 Ruffled Leather Seat Centres, 541 or 542 Seat Ventilation, or 838 Large Rear Centre Console)
835 2500 $
8-WAY PWR REAR SEATS W/LARGE CENTRE CONSOLE
  • inc: separate left/right adjustment, pwr 4-way lumbar, backrest adjustment, seat cushion length adjustment, adjustment of passenger seat from rear seats
  • (REQ: 576 4-zone Auto Air Cond, 862 Pwr Rear Sunscreen & 838 Large Rear Centre Console) (N/A w/P81 18-way Adaptive Sport Seats w/Memory Pkg or 213 Ski Bag)
836 2500 $
FRONT SEAT VENTILATION
  • (N/A w/P81 18-way Adaptive Sport Seats w/Memory Pkg, 947 or 982 Ruffled Leather Seat Centres, or 835 8-way Pwr Rear Adaptive Sport Seats)
541 1090 $
FRONT/REAR SEAT VENTILATION
  • (REQ: 343 Heated Front/Rear Seats) (N/A w/P81 18-way Adaptive Sport Seats w/Memory Pkg, 947 or 982 Ruffled Leather Seat Centres, or 835 8-way Pwr Rear Adaptive Sport Seats)
542 2180 $
LEATHER SEAT CONSOLE TRIM CZL 3255 $
LEATHER SEAT CONSOLE TRIM W/REAR PWR SEATS
  • (REQ: 834 8-way Pwr Rear Seats, 835 8-way Pwr Rear Adaptive Sport Seats or 836 8-way Pwr Rear Seats w/Large Centre Console)
CZP 4345 $
PORSCHE CREST EMBOSSED ON FRONT HEADRESTS XYV 390 $
PORSCHE CREST EMBOSSED ON FRONT/REAR HEADRESTS XYW 780 $
STAINLESS STEEL DOOR ENTRY GUARDS 597 820 $
CARBON FIBER DOOR ENTRY GUARDS
  • *Available approximately 09/2009*
X69 1030 $
ILLUMINATED ALUMINUM DOOR SILL GUARDS
  • *Available approximately 09/2009*
XXC 1500 $
ILLUMINATED CARBON FIBER DOOR SILL GUARDS
  • *Available approximately 09/2009*
XXD 2390 $
HEATED STEERING WHEEL
  • inc: auto heating when vehicle cabin temp drops below 12-degrees C
345 290 $
HEATED 3-SPOKE MULTI-FUNCTION WALNUT STEERING WHEEL
  • inc: controls for audio, communication & trip computer functions
842 690 $
HEATED 3-SPOKE MULTI-FUNCTION CARBON FIBER STEERING WHEEL
  • inc: controls for audio, communication & trip computer functions
845 690 $
HEATED 3-SPOKE MULTI-FUNCTION BIRCH ANTHRACITE STEERING WHEEL
  • inc: controls for audio, communication & trip computer functions
848 690 $
HEATED 3-SPOKE MULTI-FUNCTION TINEO STEERING WHEEL
  • inc: controls for audio, communication & trip computer functions
849 690 $
HEATED 3-SPOKE MULTI-FUNCTION MAHOGANY YACHTING STEERING WHEEL
  • inc: controls for audio, communication & trip computer functions
XZZ 1440 $
GUARDS RED INSTRUMENT DIALS XFG 1180 $
CARRARA WHITE INSTRUMENT DIALS XFJ 1180 $
LUXOR BEIGE INSTRUMENT DIALS XFL 1180 $
SPORT CHRONO TIMER DISPLAY PAINTED GUARDS RED
  • (REQ: 640 Sport Chrono Pkg)
CGG 635 $
SPORT CHRONO TIMER DISPLAY PAINTED CARRARA WHITE
  • (REQ: 640 Sport Chrono Pkg)
CGJ 635 $
SPORT CHRONO TIMER DISPLAY PAINTED LUXOR BEIGE
  • (REQ: 640 Sport Chrono Pkg)
CZT 635 $
ADAPTIVE CRUISE CONTROL 456 3400 $
4-ZONE AUTOMATIC AIR CONDITIONING SYSTEM
  • inc: separate controls from all seats
576 1390 $
LEATHER AIR VENT SLATS
  • *Available approximately 10/2009*
CZV 1955 $
EXTERIOR COLOUR PAINTED AIR VENT SLATS
  • *Available approximately 10/2009*
CDN 1715 $
SILVER GREY SEAT BELTS XSH 740 $
GUARDS RED SEAT BELTS XSX 740 $
FRONT/REAR PARK ASSIST
  • inc: bumper-mounted ultrasonic sensors, audio warning signal, graphic distance display in centre display
636 820 $
FRONT/REAR PARK ASSIST W/REARVIEW CAMERA
  • inc: bumper-mounted ultrasonic sensors, audio warning signal, graphic distance display in centre display, colour rearview picture w/dynamic guidelines in PCM
638 1710 $