facebook

Infiniti M35 2010

See other trims

Infiniti M 2010

 

 

 

Mmmmmm…

Par Alexandre Crépault

 

 

On a souvent sous-estimé l’Infiniti M. Dans un créneau dominé pour la plupart par des marques allemandes, elle a vécu dans l’ombre de ces dernières. Sans parler que sa carrière tire à sa fin, du moins sous sa forme actuelle. En effet, Infiniti devrait présenter une toute nouvelle version de la M, comme modèle 2011.

 

Carrosserie

L’Infiniti M n’essaie pas d’épater la galerie. Elle ne crie pas « Regardez-moi! » Mais observez-la bien; vous ne pourrez que remarquer à quel point elle est belle. De profil, sa ligne est élégante; de l’avant, sous un angle de trois quarts, ses hanches et son faciès musclés mettent de l’avant ses capacités d’athlète. Ses roues de 18 ou 19 pouces (selon le modèle) et ses quatre pots d’échappement à l’arrière ne font que confirmer son tempérament sportif.   

 

Habitacle

À l’intérieur, on reconnaît la façon de faire d’Infiniti. Le cuir tapisse les sièges et les portières de toutes les versions. Une multitude d’accessoires sont offerts de série, comme la clé intelligente, les sièges avant à 10 réglages électriques, le volant inclinable et télescopique, aussi à commande électrique, et ainsi de suite. Au centre de la console centrale trône un écran de 7 pouces affichant les différentes commandes de l’habitacle. L’ensemble Technologie de la M35, à vous pour 7250 $, comprend des articles comme la sonorisation Studio Surround de Bose, un disque dur de 9,3 Go avec Music Box, le système de navigation, le système de reconnaissance de la voix, la caméra de marche arrière et le système de prévention de sortie de voie.

 

Mécanique

Une rumeur persistante circule à propos d’une GT-R à quatre portes version Infiniti… qui pourrait reprendre, par exemple, l’écusson de la M. Vous imaginez? Une berline mangeant des M5 pour déjeuner et des AMG pour dîner. Infiniti insiste toutefois : une M « GT-R » n’exsite que dans nos rêves les plus fous. Tant pis. En attendant la prochaine génération de M, qui en toute logique devrait réutiliser le nouveau VQ37 de la G37/370Z et le V8 de 5 litres du FX50, nous devrons faire avec le bon vieux V6 VQ35HR de Nissan/Infiniti ou le V8 de 4,5 litres. Les deux moteurs sont jumelés au système de transmission intégrale, bien connu, que Nissan a baptisé ATTESA-ETS. Ayant vu le jour à la fin des années 80, sur la Nissan Skyline entre autres, ce système envoie toute la puissance aux roues arrière jusqu’à ce qu’un glissement soit détecté. À ce moment, une partie de cette puissance (un maximum de 50 %) est transférée aux roues avant. Pour les plus téméraires, Infiniti propose une version M45 Sport, qui troque les quatre roues motrices pour un bon vieux mode à propulsion, et qui comprend également une direction arrière active et une suspension plus ferme.

 

Comportement

La mission de la M35, ressemble plus à celle d’un mode de transport qu’à un véhicule de course. Fidèle à son poste, le VQ35HR suffit amplement dans des circonstances normales. Cela dit, malgré son régime moteur maximal de 7500 tours/minute, la M35 n’est pas particulièrement à l’aise à haut régime : elle semble travailler trop dur pour les résultats obtenus. Cette voiture préfère donc une conduite souple (et qui respecte la loi…), mais un châssis rigide qui, combiné avec la transmission intégrale, en fait une voiture saine et polyvalente. Au volant de la M45, c’est une tout autre histoire. Le V8 gronde comme peu de moteurs savent encore le faire. La transmission intégrale est une des meilleures de l’industrie et la connexion qui s’établit entre le pilote et la voiture ne nous fait pas regretter les allemandes. Un charme, surtout dans la version sport, parce que le châssis rigide nous donne toujours l’envie de pousser un peu plus.

 

Conclusion

La M actuelle est une très bonne voiture; l’acheteur de berline de luxe devrait la considérer. Mais une nouvelle M pointe à l’horizon. Si l’on se base sur les nouvelles G37 et FX50, ça promet. Une bonne raison d’attendre une année de plus? Sans doute… 

 

Plus :

Comportement sportif

Deux bons moteurs

Un prix raisonnable pour la catégorie

 

Moins

Nouveau modèle à l’horizon

Consomation gourmande

Prix de l’ensemble technologique

 

Informations

Warranty Basic:
4 Years/100,000 km

Drivetrain:
6 Years/110,000 km

Corrosion:
7 Years/Unlimited km

Emissions:
4 Years/100,000 km

Roadside Assistance:
4 Years/Unlimited km

Prix sommaire du véhicule

Description PDSF
Prix de base 55,800.00 $
Frais de transport 1,850.00 $
Prix total des options 0.00 $
Prix total avec les options 57,650.00 $
Prix total sans les options 57,650.00 $

Vehicle

Emissions
G/km Of CO2 Emissions N/A
Kg/yr of CO2 Emissions @ 20K km/year 5244
Vehicle
EPA Classification Mid-Size

Powertrain

Transmission
Drivetrain All-Wheel Drive
Trans Type 5
Trans Description Cont. Automatic
First Gear Ratio (:1) 3.84
Second Gear Ratio (:1) 2.35
Third Gear Ratio (:1) 1.53
Fourth Gear Ratio (:1) 1.00
Fifth Gear Ratio (:1) 0.84
Reverse Ratio (:1) 2.77
Final Drive Axle Ratio (:1) 3.69
Mileage
EnerGuide Estimate - City 13.3 L/100 km
EnerGuide Estimate - Hwy 9.1 L/100 km
Cruising Range - City 1590.83 mi
Cruising Range - Hwy 2325.06 mi
EnerGuide Estimate Equivalent - Combined N/A
EnerGuide Estimate Equivalent - Hwy N/A
EnerGuide Estimate Equivalent - City N/A
Battery Range N/A
Engine
Engine Type Gas V6
Displacement 3.5L/213
Fuel System SMPI
SAE Net Horsepower @ RPM 303 @ 6800
SAE Net Torque @ RPM 262 @ 4800
Electrical
Cold Cranking Amps @ 0° F (Primary) N/A
Maximum Alternator Capacity (amps) 150
Cooling System
Total Cooling System Capacity 9.2 w/0.6 reserve qts

Dimensions

Interior Dimensions
Passenger Capacity 5
Passenger Volume 118.0 ft³
Front Head Room 39.6 in
Front Leg Room 44.2 in
Front Shoulder Room 58.2 in
Front Hip Room 55.1 in
Second Head Room 37.1 in
Second Leg Room 37.3 in
Second Shoulder Room 56.9 in
Second Hip Room 53.9 in
Exterior Dimensions
Wheelbase 114.2 in
Length, Overall 194.1 in
Width, Max w/o mirrors 71.1 in
Height, Overall 60.0 in
Track Width, Front 61.1 in
Track Width, Rear 60.7 in
Min Ground Clearance N/A
Liftover Height N/A
Cargo Area Dimensions
Trunk Volume 14.9 ft³

Chassis

Weight Information
Base Curb Weight 4012 lbs
Trailering
Dead Weight Hitch - Max Trailer Wt. N/A
Dead Weight Hitch - Max Tongue Wt. N/A
Wt Distributing Hitch - Max Trailer Wt. N/A
Wt Distributing Hitch - Max Tongue Wt. N/A
Suspension
Suspension Type - Front Independent
Suspension Type - Rear Independent
Suspension Type - Front (Cont.) Double Wishbone
Suspension Type - Rear (Cont.) Multi-Link
Shock Absorber Diameter - Front N/A
Shock Absorber Diameter - Rear N/A
Stabilizer Bar Diameter - Front N/A
Stabilizer Bar Diameter - Rear N/A
Tires
Front Tire Size P245/45VR18
Rear Tire Size P245/45VR18
Spare Tire Size 145/80D17
Wheels
Front Wheel Size 18 x 8.0 in
Rear Wheel Size 18 x 8.0 in
Spare Wheel Size Compact in
Front Wheel Material Aluminum
Rear Wheel Material Aluminum
Spare Wheel Material Steel
Steering
Steering Type Pwr Rack & Pinion
Steering Ratio (:1), Overall 16.1
Lock to Lock Turns (Steering) 3.0
Turning Diameter - Curb to Curb 36.1 ft
Turning Diameter - Wall to Wall N/A
Brakes
Brake Type Pwr
Brake ABS System Four-Wheel
Brake ABS System (Second Line) N/A
Disc - Front (Yes or ) Yes
Disc - Rear (Yes or ) Yes
Front Brake Rotor Diam x Thickness 12.6 x 1.1 in
Rear Brake Rotor Diam x Thickness 12.1 x 0.6 in
Fuel Tank
Fuel Tank Capacity, Approx 90 L
Aux Fuel Tank Capacity, Approx N/A

MECHANICAL

  • 3.5L DOHC SMPI 24-valve aluminum-alloy V6 engine
  • Continuously variable valve timing control system (CVVTCS)
  • Engine block heater
  • 5-speed automatic transmission w/manual shift mode, downshift rev matching, driver sport mode
  • Transmission shift interlock
  • Electronic limited slip differential
  • ATTESA E-TS intelligent all-wheel drive
  • Independent double wishbone front suspension
  • Independent multi-link rear suspension
  • Rear stabilizer bar
  • Vehicle-speed-sensitive pwr rack & pinion steering
  • 4-wheel pwr vented disc brakes
  • Quad chrome exhaust outlets

EXTERIOR

  • 18" 5 split-spoke aluminum-alloy wheels w/titanium finish
  • P245/45VR18 all-season performance Goodyear Eagle tires
  • Compact spare tire w/steel wheel
  • Scratch shield paint
  • Pwr tilt/sliding tinted glass sunroof w/one-touch open/close & sliding sunshade
  • Chrome body side moulding
  • Chrome grille
  • Auto on/off auto levelling Xenon low-beam headlamps -inc: adaptive front lighting system, halogen high beam lamps
  • Integrated front fog lights
  • LED taillights
  • UV-reducing tinted glass
  • Dual colour-keyed heated pwr mirrors w/driver side reverse tilt-down
  • Rain-sensing speed-sensitive windshield wipers
  • Chrome door handles

ENTERTAINMENT

  • 6-speaker audio system -inc: 6-disc CD changer in glove box, AM/FM raido, MP3 player, radio data system, speed-sensitive volume control, XM satellite radio
  • Dual in-glass diversity antennas

INTERIOR

  • Climate controlled 10-way pwr front leather bucket seats -inc: active head restraints, driver/passenger pwr lumbar
  • Rear fixed bench seat w/fold-down armrest & trunk pass-through
  • Front armrest w/storage
  • Front/rear floor mats
  • Leather-wrapped pwr tilt/telescopic steering wheel w/mounted cruise/Bluetooth/audio controls
  • INFINITI controller w/7" monitor for audio, climate control & maintenance, trip computer, outside temp display
  • Pwr windows w/one-touch auto-up/down, key cylinder all windows up/down
  • Retained accessory pwr for windows & sunroof
  • Auto pwr door locks w/selective unlocking
  • Remote keyless entry w/pwr trunk release, all windows down, panic alarm
  • Intelligent key w/push button ignition
  • 2-position memory system for driver seat, steering wheel & outside mirrors
  • HomeLink universal garage door opener
  • Bluetooth wireless technology
  • Cruise control
  • Vehicle security system w/immobilizer
  • Dual-zone automatic temp control system w/micron filter
  • Rear HVAC vents
  • Rear window defroster
  • INFINITI analog clock
  • Illuminated stainless steel door sill kick plates
  • Front door map pockets
  • Aluminum interior trim on instrument panel & doors
  • Auto-dimming rearview mirror w/compass
  • Overhead sunglasses storage
  • Dual visors w/illuminated vanity mirrors & extensions
  • (2) 12-volt pwr outlets
  • Front/rear passenger assist grips
  • Illuminated entry/exit system w/delayed fade-out
  • Dual front map lights
  • Rear seat reading lights
  • Leather-trimmed shifter
  • Front seatback map pockets
  • (2) coat hanger hooks
  • Dual front/rear cup holders
  • Cargo net

SAFETY

  • Anti-lock brake system (ABS)
  • Electronic brake force distribution (EBD)
  • Brake assist
  • Traction control system (TCS)
  • Vehicle dynamic control (VDC)
  • Transmission shift interlock
  • Front/rear crumple zones
  • Driver/front passenger dual-stage airbags
  • Driver/front passenger side-impact airbags
  • Front/rear side-impact curtain airbags
  • 3-point seatbelts w/front height adjustment, pretensioners & load limiters
  • Child safety rear door locks
  • Rear seat LATCH system
  • Illuminated emergency inside trunk release
  • Tire pressure monitor

AIR CONDITIONING EXCISE TAX

FEDERAL AIR CONDITIONING EXCISE TAX ___ 100 $

OPTION PACKAGE

STANDARD PKG
  • inc: base vehicle
AA00 0 $
TECHNOLOGY PKG
  • inc: 8" colour in-dash monitor, 8" colour monitor mobile DVD entertainment system, (2) wireless headphones, remote control, aux A/V inputs, 9.3 GB music hard drive & compact flash slot, rearview monitor, Bose 5.1 surround sound audio w/(14) speakers, brake assist w/preview, hard drive navigation system, iPod interface, voice recognition system, intelligent cruise control, lane departure prevention system w/lane departure warning
  • *Deletes 6-disc CD changer & compass*
GE00 7250 $

PRIMARY PAINT

LAKESHORE SLATE METALLIC B30 0 $
PLATINUM ICE METALLIC K23 0 $
DIAMOND GRAPHITE METALLIC K51 0 $
BLUE ONYX METALLIC K52 0 $
PYRITE GREY METALLIC KAC 0 $
BLACK OBSIDIAN KH3 0 $

PAINT SCHEME

STANDARD PAINT ___ 0 $

SEAT TRIM

GRAPHITE, LEATHER SEAT TRIM G 0 $