facebook

Ford F-150 2003

See other trims

Ford S�rie F 2003

Toujours le roi !

Par : Éric Descarries

Il n'est pas facile de parler de la grande camionnette Ford de la série F en quelques pages pour deux raisons bien simples : primo, elle existe dans une foule de modèles et de versions, et secundo, elle demeure encore la marque la plus vendue en Amérique du Nord, toutes marques confondues; et cela, malgré le fait que la concurrence (lire Chevrolet, GMC et Dodge Ram) a lancé plusieurs importantes nouveautés au cours des dernières années. Cependant, le temps commence à compter, et Ford est à concevoir une nouvelle F pour les mois à venir, question de garder cette fameuse première position tant convoitée.

Plusieurs versions de la Ford F

Par où commencer quand on veut décrire la gamme de Ford F ? De base, la F peut être une camionnette très simple à cabine simple et à caisse courte mue par un V6 également simple. Mais ce genre de configuration n'est pas très populaire chez nous, et on ne le retrouvera qu'avec la fameuse Lightning, une sorte de camionnette de haute performance à tirage très limité dont il sera question plus loin. En général, les acheteurs iront au moins pour la F-150 à cabine allongée à deux portes et à deux battants pouvant accepter cinq personnes à son bord. Plusieurs iront pour l'empattement régulier, alors que d'autres préféreront le long empattement avec une caisse longue. Mais attendez, il y a déjà des variantes parmi ces premiers choix. Pensons d'abord aux diverses finitions dont les XL et XLT de base et les Lariat, plus luxueuses. Puis, pour une application encore plus précise, Ford propose une cabine à quatre portes avec une caisse courte en plastique moulé. Il s'agit ici de la fameuse Supercrew. En 2003, ajoutez les versions STX sportives et Heritage à peinture à deux teintes. Évidemment, il y a toute une panoplie d'équipements mécaniques qui entrent ici en ligne de compte.

Le choix des moteurs

Limitons-nous ici au choix des moteurs. Le moteur de base est un V6 de 4,2 litres qui fait très bien l'affaire dans la plus petite version. Cependant, la majorité des consommateurs iront du côté des V8 de la marque dont le 4,6-litres de base (qui est standard avec les 4 x 4 ou les cabines doubles). Enfin, Ford propose le 5,4-litres, particulièrement à l'aise dans toutes les caisses. Il peut même être conçu pour fonctionner au gaz naturel ou au moyen d'un tandem gaz naturel et gaz propane. Ce n'est pas encore fini ! Ce même 5,4-litres viendra avec un compresseur mécanique qui lui donnera quelque 340 chevaux dans la super version Harley-Davidson. Pas assez ? Connaissez-vous la Lightning ? Une camionnette sportive de performance de 385 chevaux ? Cabine simple, caisse courte, moteur à compresseur mécanique, pneus surdimensionnés, ajouts aérodynamiques, rien n'y manque. Et les performances ? Elles sont incroyables ! Même si la Lightning fait penser à un dragster, elle a une tenue de route à faire pâlir d'envie plus d'une sportive ! La version Harley-Davidson, en noir seulement, livre également des performances semblables quoiqu'un peu plus modérées. La boîte de vitesses peut être mécanique à cinq rapports sur certains modèles de travail, mais la plupart des modèles offrent une boîte automatique à quatre rapports, y compris les Lightning et les Harley-Davidson. De base, ce sont des véhicules à propulsion, mais la motricité aux quatre roues sur commande est livrable sur la plupart des modèles sauf avec le V6 ou avec les versions de performance. Le freinage peut être à disques et à tambours ou à disques seulement; et Ford offre l'ABS en équipement facultatif sur certains modèles.

Un intérieur discret

L'intérieur des Ford varie moins que les finitions extérieures. Cependant, il est livrable dans diverses étapes de finition. Une F-150 peut être un véhicule de travail avec banquette peu glorieuse; elle peut également être une camionnette très luxueuse, comme la superbe King Ranch (j'allais l'oublier, celle-là) aux décorations uniques. Les plus agréables auront des sièges baquets à l'avant et, si l'on a affaire à une cabine allongée, une banquette pour trois adultes à l'arrière. Il faudra faire quelques contorsions pour l'atteindre, car dans les versions à quatre roues motrices, le seuil est élevé. Les fameux nouveaux ancrages de siège d'enfant LATCH sont déjà installés dans les Ford F. En passant, il est possible d'obtenir le pédalier réglable électriquement en option. Et parlant d'options, qui soit dit en passant sont nombreuses dans le catalogue des F-150, mentionnons la sellerie de cuir, la radio, les lève-glaces et les rétroviseurs à commande électrique, le régulateur de vitesse, le télédéverrouillage des portières, la climatisation automatique, etc. Tout y est… moyennant supplément, évidemment !

Et maintenant les Super Duty

Les camionnettes Ford de travaux légers sont toutes des F-150. Si l'on veut plus de capacité, il faut passer aux F-250 et F-350, les Super Duty, jusqu'aux F-750 de poids moyen. Beaucoup de voyageurs et d'amateurs de caravaning choisissent ces Ford pour tirer une roulotte de grandes dimensions attelée à une sellette dans la caisse de la camionnette. Dans ces camionnettes, le moteur de base est le V8 de 5,4 litres, mais on peut obtenir le V10 à essence de 6,8 litres ou le puissant V8 turbodiesel autrefois de 7,3 litres et maintenant de 6 litres. Mise au point par Navistar International, cette toute nouvelle mécanique à double arbre à cames en tête pourra être livrée avec la boîte manuelle à six rapports ou avec une nouvelle automatique à cinq rapports.

Les SuperDuty peuvent être commandées avec une cabine régulière, allongée ou double à quatre portes, alors que la F-350 est offerte avec les roues arrière doubles. Malgré leur vocation commerciale, ces Super Duty sont proposées avec des finitions intérieures de luxe y compris la finition Lariat. Tout cet équipement est amplement illustré dans les brochures des Ford Super Duty. En passant, saviez-vous qu'il y a même une version F-650 (ça, c'est un poids moyen) de luxe spécialement créée pour tirer les plus grosses et plus luxueuses roulottes sur le marché ? Il s'agit de la Super Crewzer.

Une conduite spéciale

Si l'on passe outre la version Lightning au comportement routier très sportif, il faut savoir conduire une F-150 avec un certain discernement. Comme pour toute camionnette, la F-150 est un véhicule qui exige un certain respect. Si vous la respectez, elle saura vous donner des années de service. La position de conduite est impressionnante du fait que le conducteur croit dominer la route. La tenue de route est bonne, mais il ne faut pas la surestimer. Tou

Informations

Warranty Basic:
5 Years/100,000 km

Drivetrain:
3 Years/60,000 km

Corrosion:
5 Years/Unlimited km

Roadside Assistance:
5 Years/100,000 km

Prix sommaire du véhicule

Description PDSF
Prix de base 23,140.00 $
Frais de transport 1,045.00 $
Prix total des options 0.00 $
Prix total avec les options 24,185.00 $
Prix total sans les options 24,185.00 $

Vehicle

Emissions
G/km Of CO2 Emissions N/A
Kg/yr of CO2 Emissions @ 20K km/year N/A

Chassis

Weight Information
Standard Weight - Front 0 lbs
Standard Weight - Rear 0 lbs
Gross Axle Wt Rating - Front 2650 lbs
Gross Axle Wt Rating - Rear 3200 lbs
Curb Weight - Front 2350 lbs
Curb Weight - Rear 1756 lbs
Option Weight - Front 0.00 lbs
Option Weight - Rear 0.00 lbs
Reserve Axle Capacity - Front 300.00 lbs
Reserve Axle Capacity - Rear 1444.00 lbs
As Spec'd Curb Weight 4106.00 lbs
As Spec'd Payload 1744.00 lbs
Maximum Payload Capacity 1944.00 lbs
Gross Combined Wt Rating 6,500 lbs
Gross Axle Weight Rating 5850.00 lbs
Curb Weight 4106.00 lbs
Reserve Axle Capacity 1744.00 lbs
Total Option Weight 0.00 lbs
Payload Weight Front 0 lbs
Payload Weight Rear 0 lbs
Gross Vehicle Weight Rating 5850.00 lbs
Trailering
Dead Weight Hitch - Max Trailer Wt. 4,000 lbs
Dead Weight Hitch - Max Tongue Wt. 400 lbs
Wt Distributing Hitch - Max Trailer Wt. 4,000 lbs
Wt Distributing Hitch - Max Tongue Wt. 600 lbs
Fifth Wheel Hitch - Max Trailer Wt. 4,000 lbs
Maximum Trailering Capacity N/A
Fifth Wheel Hitch - Max Tongue Wt. 1,000 lbs
Frame
Frame Type Ladder
Sect Modulus Rails Only N/A
Frame RBM N/A
Frame Strength N/A
Frame Thickness N/A
Suspension
Suspension Type - Front Coil Spring
Suspension Type - Rear 2-Stage Multi-Leaf
Spring Capacity - Front 2650 lbs
Spring Capacity - Rear 3200 lbs
Axle Type - Front Twin Forged SLA
Axle Type - Rear Semi-Floating
Axle Capacity - Front 3450 lbs
Axle Capacity - Rear 3800 lbs
Axle Ratio (:1) - Rear 3.08
Shock Absorber Diameter - Front 30 mm
Shock Absorber Diameter - Rear 30 mm
Stabilizer Bar Diameter - Front N/A
Tires
Front Tire Order Code T52
Rear Tire Order Code T52
Spare Tire Order Code T52
Front Tire Size P235/70R16SL
Rear Tire Size P235/70R16SL
Spare Tire Size P235/70R16SL
Front Tire Capacity 1804 lbs
Rear Tire Capacity 1804 lbs
Spare Tire Capacity 1804 lbs
Revolutions/Mile @ 45 mph - Front 719 Rev/Mile
Revolutions/Mile @ 45 mph - Rear 719 Rev/Mile
Revolutions/Mile @ 45 mph - Spare 719 Rev/Mile
Wheels
Front Wheel Size 16.0 x 7.0 in
Rear Wheel Size 16.0 x 7.0 in
Spare Wheel Size 16.0 x 7.0 in
Front Wheel Material Steel
Rear Wheel Material Steel
Spare Wheel Material Steel
Steering
Steering Type Power
Steering Ratio (:1), On Centre 14.0
Turning Diameter - Curb to Curb 45.9 ft
Turning Diameter - Wall to Wall 47.7 ft
Brakes
Brake Type Power
Brake ABS System 4-Wheel
Disc - Front (Yes or ) Yes
Disc - Rear (Yes or ) Yes
Front Brake Rotor Diam x Thickness 12.1 x -TBD- in
Rear Brake Rotor Diam x Thickness 13.2 x -TBD- in
Fuel Tank
Fuel Tank Capacity, Approx 114 L
Fuel Tank Location Midship

Powertrain

Transmission
Drivetrain Rear Wheel Drive
Trans Order Code 44M
Trans Type 5
Trans Description Cont. Manual w/OD
First Gear Ratio (:1) 3.90
Second Gear Ratio (:1) 2.25
Third Gear Ratio (:1) 1.49
Fourth Gear Ratio (:1) 1.00
Fifth Gear Ratio (:1) 0.80
Reverse Ratio (:1) 3.41
Clutch Size 11.4 in
Final Drive Axle Ratio (:1) N/A
Mileage
EnerGuide Estimate - City 14.1 L/100 km
EnerGuide Estimate - Hwy 10.6 L/100 km
Cruising Range - City 1900.72 mi
Cruising Range - Hwy 2528.32 mi
Engine
Engine Order Code 992
Engine Type Gas V6
Displacement 4.2L/256
Fuel System EFI
SAE Net Horsepower @ RPM 202 @ 4800
SAE Net Torque @ RPM 252 @ 3400
Electrical
Cold Cranking Amps @ 0° F (Primary) 650
Maximum Alternator Capacity (amps) 130
Cold Cranking Amps @ 0° F (3rd) N/A
Cooling System
Total Cooling System Capacity 20.1 qts

Dimensions

Interior Dimensions
Passenger Capacity 3
Front Head Room 40.8 in
Front Leg Room 40.9 in
Front Shoulder Room 63.8 in
Front Hip Room 61.0 in
Second Head Room N/A
Second Leg Room N/A
Second Shoulder Room N/A
Second Hip Room N/A
Exterior Dimensions
Wheelbase 138.5 in
Length, Overall w/o rear bumper 225.5 in
Length, Overall N/A
Width, Max w/o mirrors 79.3 in
Height, Overall 72.4 in
Overhang, Front 38.7 in
Overhang, Rear w/o bumper 48.3 in
Front Bumper to Back of Cab 119.8 in
Cab to Axle 57.4 in
Cab to End of Frame 98.3 in
Ground to Top of Load Floor 32.3 in
Ground to Top of Frame 33.2 in
Frame Width, Rear 39.4 in
Ground Clearance, Front N/A
Ground Clearance, Rear N/A
Body Length 0.00 ft
Cab to Body N/A
Cargo Area Dimensions
Cargo Box Length @ Floor 97.0 in
Cargo Box Width @ Top, Rear 61.1 @ Belt in
Cargo Box Width @ Floor 60.3 in
Cargo Box Width @ Wheelhousings 50.0 in
Cargo Box (Area) Height 19.7 in
Tailgate Width N/A
Cargo Volume 72.6 ft³

MECHANICAL

  • 4.2L (256) EFI V6 engine
  • Single element engine block heater
  • 5-speed manual transmission w/OD
  • Rear wheel drive
  • 72 amp-hour (650 CCA) maintenance-free battery w/battery-saver feature
  • 130 amp alternator
  • 4-pin trailer tow wiring
  • Fail-safe cooling
  • 8' pickup box w/tie-down hooks
  • Twin forged SLA front axle
  • Front coil/rear leaf spring suspension
  • Gas-pressurized shock absorbers
  • P235/70R16SL all-season SBR BSW tires
  • Full-size spare tire
  • Spare tire lock
  • 16" x 7.0" 5-stud grey styled steel wheels w/chrome hubs
  • Underframe crank-type spare tire carrier
  • Pwr steering
  • Pwr front/rear disc brakes
  • 4-wheel anti-lock brake system
  • 114 litre (25 imperial gallon) fuel tank

EXTERIOR

  • Chrome front bumper w/black top cap & Medium Dark Platinum lower valance
  • Chrome rear step bumper w/black wrap-over step pad
  • Chrome headlamp surround & grille w/Dark Shadow Grey "egg crate" insert
  • Box-rail/tailgate mouldings
  • Cargo box light
  • Dual manual mirrors w/black cap
  • Interval wipers
  • Black door handles
  • Removable locking tailgate w/black handle

INTERIOR

  • Cloth front full bench seat
  • Black vinyl floor covering
  • Black polyurethane steering wheel
  • Gauges-inc: oil pressure, engine coolant temp, fuel, speedometer, voltmeter
  • Securilock anti-theft ignition
  • AM/FM stereo radio w/cassette-inc: digital clock, (4) speakers
  • Dual instrument panel cup holders
  • Auxiliary pwr point in instrument panel
  • Removable instrument panel ash cup
  • Vinyl upper door trim w/integral armrests & map pockets
  • Manual day/night inside rearview mirror
  • Dual A-pillar grab handles
  • Cloth sunvisors w/LH strap, RH mirror
  • Dome light w/dual map lights
  • Underhood light
  • Back panel cover

SAFETY

  • Driver & front passenger airbags w/passenger-side deactivation switch
  • 4-wheel anti-lock brake system
  • Outboard height-adjustable shoulder belts
  • LATCH lower anchors and tethers for children

ENGINE

4.2L (256) EFI V6 ENGINE
  • (STD)
  • *ULEV capable*
992 0 $
4.6L (281) EFI OHC V8 "TRITON" ENGINE 99W 645 $
5.4L (330) EFI OHC V8 "TRITON" ENGINE
  • (N/A w/44M Trans) (w/o 627 or 628 Payload REQ: 44U Trans) (w/627 or 628 Payload REQ: 44E Trans)
99L 1500 $

TRANSMISSION

5-SPEED MANUAL TRANSMISSION W/OD
  • (STD)
  • (REQ: 992 or 99W Engine)
44M 0 $
4-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION W/OD
  • (w/99L Engine-inc: aux trans oil cooler)
  • (N/A w/627 or 628 Payload, 99M or 99Z Engine)
44U 1360 $
4-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION W/OD
  • (REQ: 99L, 99M or 99Z Engine) (w/99L Engine REQ: 627 or 628 Payload) (w/99M Engine REQ: 627 Payload) (w/99Z Engine REQ: 627 or 623 Payload)
44E 1360 $

AXLE

3.08 AXLE RATIO
  • (REQ: 992 or 99W Engine, T52 or T53 Tires) (w/992 Engine REQ: 44M Trans) (N/A w/623, 627 or 628 Payload)
X18 0 $
3.31 AXLE RATIO
  • (w/992 Engine REQ: 44U Trans & T52 or T53 Tires) (N/A w/99M or 99Z Engine, 627 or 628 Payload)
X27 0 $
3.55 AXLE RATIO
  • (N/A w/627 or 628 Payload)
X19 55 $
3.55 AXLE RATIO W/LIMITED SLIP DIFFERENTIAL
  • (N/A w/627 or 628 Payload)
XH9 425 $
3.73 AXLE RATIO
  • (REQ: 627 Payload)
X26 0 $
3.73 AXLE RATIO W/LIMITED SLIP DIFFERENTIAL
  • (REQ: 627 Payload)
XB6 375 $
4.10 AXLE RATIO W/LIMITED SLIP DIFFERENTIAL
  • (REQ: 628 Payload)
XB5 0 $

SERIES ORDER CODE

XL SERIES ORDER CODE 800A 0 $

PAYLOAD PKG

PAYLOAD PKG #1
  • inc: 2744 kg (6050 lb) GVWR, 900 kg (1985 lb) max payload
  • (REQ: 992, 99W or 99L Engine) (w/99L Engine REQ: 44U Trans)
___ 0 $
PAYLOAD PKG #3
  • inc: 2993 kg (6600 lb) GVWR, 1075 kg (2370 lb) max payload, HD springs/ shock absorbers, P255/70R16SL BSW tires (w/772 Work Truck-inc: styled steel wheels)
  • (REQ: 99W, 99L or 99Z Engine) (w/99W or 99L Engine REQ: 44U Trans) (REQ: X19 or XH9 Axle) (N/A w/44M Trans)
623 235 $
HEAVY PAYLOAD GROUP A
  • inc: 3492 kg (7700 lb) GVWR, 1428 kg (3150 lb) max payload, larger brake rotors, HD frame/shocks/springs, HD 7-lug grey styled steel wheels w/chrome hubs, LT245/75R16D all-season SBR BSW tires, 3.73 axle ratio, radiator upgrade, 14-plate aux trans oil cooler (w/99M Engine-inc: 3470 kg (7650 lb) GVWR, 1081 kg (2385 lb) max payload)
  • (REQ: 99L, 99M or 99Z Engine, 44E Trans)
627 665 $
HEAVY PAYLOAD GROUP B
  • inc: 3492 kg (7700 lb) GVWR, 1428 kg (3150 lb) max payload, 22-plate auxiliary trans oil cooler, class III trailer towing group, larger brakes, HD frame/shocks/ springs, HD 7-lug grey styled steel wheels w/chrome hubs, LT245/75R16D all-season SBR BSW tires, 4.10 axle ratio w/limited slip differential, radiator upgrade
  • (REQ: 99L Engine, 44E Trans)
628 1040 $

TIRES

P235/70R16SL ALL-SEASON SBR BSW TIRES
  • (STD)
T52 0 $
P235/70R16SL ALL-SEASON SBR OWL TIRES
  • inc: BSW spare tire
  • (N/A w/772 Work Truck)
T53 85 $
P255/70R16SL ALL-SEASON SBR BSW TIRES
  • (REQ: 623 Payload Pkg)
T54 0 $
P255/70R16SL ALL-SEASON SBR OWL TIRES
  • inc: BSW spare tire
  • (w/992 Engine REQ: X19 or XH9 Axle)
T55 135 $
LT245/75R16D ALL-SEASON SBR BSW TIRES
  • (N/A w/641 Wheels)
T34 180 $
P275/60R17 ALL-SEASON SBR OWL TIRES
  • inc: BSW spare tire
  • (REQ: 47Y STX Edition)
T5S 0 $

SEAT TYPE

CLOTH FRONT FULL BENCH SEAT
  • (STD)
C_ 0 $
VINYL FRONT FULL BENCH SEAT A_ 0 $
CLOTH FRONT 60/40 SPLIT BENCH SEAT
  • inc: driver & passenger lumbar
M_ 525 $
CLOTH FRONT CAPTAINS CHAIRS W/CONSOLE
  • inc: driver & passenger lumbar
F_ 905 $
CLOTH FRONT SPORT 60/40 SPLIT BENCH SEAT
  • inc: driver & passenger lumbar
  • (REQ: 47Y STX Edition)
S_ 0 $

PAINT

SOLID PAINT
  • (STD)
___ 0 $
LOWER TWO-TONE PAINT
  • (N/A w/47Y STX Edition, 772 Work Truck)
954 285 $

AIR CONDITIONING

NO AIR CONDITIONING ___ 0 $
AIR CONDITIONING 572 1050 $
FEDERAL AIR CONDITIONING EXCISE TAX ___ 100 $

ADDITIONAL OPTIONS

STX EDITION
  • inc: Kenwood AM/FM stereo radio w/single CD/MP3 player, Dark Graphite cloth 60/40 split bench seat, colour-keyed front/ rear bumpers & lower fascia, 3.55 axle ratio, colour-keyed grille surround w/chrome ring & black billet grille insert, clear park lamps, chrome tubular running boards, chrome exhaust tip, 17" chrometec styled wheels, chrome lug nuts, P275/60R17 all-season OWL tires, unique "STX" decal, colour-keyed wheel lip mouldings/mirror caps/door handles/door trim mouldings, fog lamps, clear headlamps *Affects colour availability*
  • (N/A w/954 Two-Tone Paint, 604 XLS Appearance Group)
  • *NET*
47Y 2000 $
CLASS III TRAILER TOWING GROUP
  • inc: 7-pin trailer wiring harness, frame-mounted hitch receiver, HD shock absorbers, limited slip differential
  • (w/44U or 44E Trans-inc: aux trans oil cooler) (w/99L Engine & 44U Trans -inc: upgraded aux trans oil cooler)
  • *This pkg req'd to tow over 1814 kg (4000 lb)*
535 995 $
TRAILER TOWING GROUP CREDIT
  • (REQ: 44M Trans & 535 Trailer Towing Group)
  • *CREDIT*
___ -90 $
WORK TRUCK GROUP
  • inc: vinyl front full bench seat, "XL" badge *Replaces STD chrome trim w/grey bumpers/wheel hubs/grille surround* *Retains XL door trim panels*
  • (N/A w/C_ Seat, T53 or T55 Tires, 168 Carpeting, 954 Two-Tone Paint, 604 XLS Appearance Group, 605 XL Value Group, 18E Cab Steps, 585 or 58X Radio, 595 Fog Lamps)
  • *CREDIT*
772 -400 $
XL VALUE GROUP
  • inc: air cond, elect AM/FM stereo radio w/single CD player *Due to a supplier issue, Single CD Player may be replaced by Single CD/Cassette at no extra charge*
  • (N/A w/772 Work Truck)
  • *GROSS*
605 1320 $
VALUE GROUP SAVINGS
  • *DISCOUNT*
___ -420 $
XLS APPEARANCE GROUP
  • inc: split bench seat, colour-keyed door mouldings, polished aluminum wheels (w/627 or 628 Payload-inc: chrome styled steel wheels)
  • (N/A w/772 Work Truck)
  • *NET*
604 600 $
BLACK BEDLINER
  • (N/A w/99Z Engine)
86U 395 $
BLACK PLATFORM-TYPE CAB STEPS
  • (N/A w/99Z Engine, 772 Work Truck, 473 Accessories Group)
18E 415 $
CHROME TUBULAR RUNNING BOARDS
  • (N/A w/18E Cab Steps, 99Z Engine)
18C 615 $
COLOUR-KEYED CARPETING
  • inc: colour-keyed carpeted floor mats
  • (N/A w/772 Work Truck)
168 135 $
OVERHEAD CONSOLE
  • inc: compass, outside temp gauge, (2) storage bins
  • (N/A w/C_ or A_ Full Bench Seats)
41N 270 $
FOG LAMPS
  • (N/A w/772 Work Truck)
595 215 $
PWR ADJUSTABLE ACCELERATOR/BRAKE PEDALS
  • (REQ: 44U or 44E Trans)
17P 195 $
SPEED CONTROL/TILT STEERING COLUMN 52N 515 $
TACHOMETER 152 80 $
SOFT TONNEAU COVER
  • (N/A w/99Z or 99M Engine)
  • *NO LONGER ORDERABLE*
86T 390 $
"TOP 3" ACCESSORIES GROUP
  • inc: colour-keyed moulded running boards, wraparound hood deflector, hard plastic bedliner
  • (N/A w/18E Cab Steps, 99M or 99Z Engine)
  • *NET*
473 1015 $
(4) 16" POLISHED ALUMINUM WHEELS
  • (N/A w/T34 Tires, 772 Work Truck)
641 380 $
MANUAL SLIDING REAR WINDOW 433 175 $
AM/FM STEREO RADIO W/SINGLE CD PLAYER
  • inc: digital clock, (4) speakers
  • (N/A w/772 Work Truck)
585 270 $
AM/FM STEREO RADIO W/CASSETTE, 6-DISC CD CHANGER
  • inc: (4) speakers, premium sound system w/speed compensated volume control, integrated amp & equalizer
  • (N/A w/772 Work Truck)
  • *RBDS equipped*
58X 310 $

LIMITED PRODUCTION OPTIONS

5.4L OHC V8 NATURAL GAS "TRITON" ENGINE
  • inc: dual in-bed tanks & single underbody midship tank w/18.8 GGE (Gasoline Gallon Equivalent) @ 3000 psi/21.6 GGE @ 3600 psi total fuel capacity, 3.73 axle ratio
  • (REQ: 44E Trans, 627 Payload, T34 Tires) (N/A w/18E Cab Steps, 86T Tonneau Cover, 473 Accessories Group)
  • *Available only to certified dealers* *SULEV capable* (LPO)
99M 9260 $
5.4L OHC V8 BI-FUEL PREP "TRITON" ENGINE
  • inc: fuel tank mounted in pickup box behind cab
  • (REQ: 44E Trans, 627 or 623 Payload, 66P or 66N Fuel System) (w/627 Payload REQ: X26 or XB6 Axle) (w/623 Payload REQ: X19 or XH9 Axle) (N/A w/18E Cab Steps, 473 Accessories Group, 86T Tonneau Cover, 86U Bedliner)
  • *Available to certified dealers only* *ULEV capable* (LPO)
99Z 1690 $
NATURAL GAS (CNG) FUEL SYSTEM
  • inc: 11.9 (GGE) single in-bed fuel tank
  • (REQ: 99Z Engine)
  • (LPO)
66N 8285 $
PROPANE (LPG) FUEL SYSTEM
  • inc: 26.2 gallon single in-bed fuel tank
  • (REQ: 99Z Engine)
  • (LPO)
66P 7345 $
LOW PROFILE PROPANE (LPG) FUEL TANKS
  • inc: dual in-bed fuel tanks w/20.7 gallon total fuel capacity *May be compatible w/in-bed tool boxes*
  • (REQ: 99Z Engine, 66P Fuel System)
  • *Lower fuel capacity than STD tank* (LPO)
653 175 $